torsdag, november 10, 2005

Onsdagkväll

Var på R.E.A på Hamburger Börs i kväll. De hade gjort en topplista som var mycket rolig (Kent var med på två platser, Marit Bergman på en) och en monolog som också var ganska rolig, men i övrigt var det tyvärr vare sig särskilt roligt eller elakt och framför allt inte aktuellt. En massa gammal trött skåpmat från melodifesti-
valen, jag menar hallåah. Fast de sjöng ju bra och så.
På väg därifrån promenerade vi förbi Kulturhuset och ser man på, det var Access All Areas, detta alltmer urvattnade musikaliska "utbyte" mellan Sverige och Storbritannien. Vi kunde inte stå emot utan tittade in lagom för att se det finska bandet Poets of the Fall. Eller se och se, det första jag såg var att sångaren hade en tajt liten inomhusmössa av modellen "jag är en töntig kille som vill vara tuff" och sen började de spela dussinrock som var så identitets-
befriad att jag blev schizofren bara för att dela med mig. Vi orkade en halv låt innan vi bestämde oss för att i stället ta ett s k "varv".
Trots att det enligt ryktet just nu är höstlov och klockan inte ens var halv tolv var det väldigt lite folk. Man fick också leka detektiv för att få reda på om det skulle spela fler band under kvällen (det skulle det inte) och om det skulle vara något i morgon också (det skulle det). Folk hasade omkring och såg uttråkade ut och jag vet inte, men efter en halvtimme hade i alla fall jag känslan av en festival i dödsryckningar.
Sen åkte jag hem och lagade middag.

Inga kommentarer: