tisdag, november 15, 2005

Gagagagala

Jag tänkte skita i att kommentera fotbollsgalan. Men så blev jag tvungen ändå eftersom jag nu satt här och upprördes över hur jävla B den var.
Ingen av storstjärnorna (Zlatan, Ljungberg, Henke) kom, tre trötta artister (Cardigans, Johnson, Gessle) drog halvhjärtat sina senaste hits och programledarna visade brösten för hela svenska folket. Och Henke Larsson vann "Tidernas Guldboll" eftersom alla Gunnar Nordahls fans är döda, eller åtminstone inte så hemma på det här med sms.
Att det är TV4 och Aftonbladet som har galan manifesterades också i att de presenterade Patrick Ekwall och Lasse Anrell som några slags giganter inom sportjournalistiken. Så sjukt billigt att man smäller av.
Att TV4-folket på allvar trodde att Madonna skulle bevista denna sorgliga tillställning är väl om något ett tecken på att de lider av delirium.

Det enda som var roligt var parkettmänniskorna, de där i kostym och klänning som fick supa till lite grann innan sändning och alltså var de enda som entusiastiskt gungade med när ett peppmongo i silverbyxor höll i uppvärmningen. Senare sågs även en ung tjusig kvinna i vit långklänning ragla omkring i zick-zack mellan borden.
Ja, och så var ju FCZ där också förstås, med Tore i spetsen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som det var en kul kväll...?
Själv tittade jag på eländet utan ljud eftersom jag inte står ut med att höra alla krystade skämt och stapplande s k tacktal.
Det är ju nästan så att man förlåter Zlatan för att han inte var där. Men bara nästan.
Och vad jag minns av det jag såg?
Jessica Almenäs tuttar.
Det säger väl allt.

Anonym sa...

hahaha! peppmongo, du är för fin. nu är jag nöjd att jag inte gick.

Sporty Spice sa...

Jag var tvungen att zappa hela tiden för att jag mådde fysiskt dåligt av att titta på eländet. Det enda jag ångrar är att jag då missade Micke P.

Anonym sa...

Peppmongo? Nöjd att jag inte gick? Mig inte förstå...

m sa...

det är inte jag som är maria. eller, det är det ju, men inte i det här sammanhanget. så marias kommentar var alltså till mitt blogginlägg.
you see?

Anonym sa...

Ahhh... but of course! Sorry. Blev lite confused där. Det visste jag ju egentligen att du är "m", men jag skyller på tillfällig sinnesförvirring.