tisdag, november 22, 2005

Häxor, läxor och dödliga lektioner

Den här kom i brevlådan i dag, woho!



Och peppen hade givetvis varit på topp om det inte vore så att Mondo har lite, hur ska vi säga, problem. Förefaller som att tillståndsenheten vill ge dem en läxa. Men misströsta icke! I stället för att vänta på lösningar ordnar vi egna. Det vill säga, de gamla högstadietrixen har nu trollats fram ur minnesbanken.
Vi har följande urval:

1. Häxblandning i sirapsflaska.
2. Vingömma i närliggande trapphus.
3. Vid portkod, spritgömma i närliggande buske (sprit fryser inte).
4. Urdiskade hårsprayflaskor med sprit.

Naturligtvis finns även ett antal andra metoder, men dessa är icke att rekommendera. Vad gäller ovanstående tips så var det sistnämnda mest framgångsrikt vad gällde att smuggla in alkohol, förbi petiga dörrvakter. Tyvärr smakade det rätt konstigt, men det var det värt för att slippa springa ut och in. Och kom i håg: det NATURLIGASTE SOM FINNS är att beställa en cola och direkt gå med den på toaletten!

Som en god förebild, modeikon och andlig ledare vill jag påpeka att det också går bra att dricka cola utan sprit i.

7 kommentarer:

soundofsuburbia sa...

Häpp!

http://www.sonicmagazine.com/

m sa...

du menar att jag har sprayat håret hela eftermiddan i ONÖDAN!?

seriously: skönt att det ordnade sig. vi ses på berns.

soundofsuburbia sa...

Åtminstone tillbringade du inte hela natten i går med att dricka ren sirap...




...som jag.

I alla fall, ses där, yes!

Sporty Spice sa...

Jag minns med värme att jag och mina kompisar brukade gömma en flaska Vodka Explorer utblandad med Coca Cola i en sådan där blå sandlåda på Götgatan utanför Ritz.

Anonym sa...

Se bara till att inte blanda Baileys i häxan. Det har en benägenhet att skära sig vill jag minnas. Ehöm.
Och, inte minst - ha en trevlig kväll.... ;-)

Anonym sa...

Bajskorv! Jag mitt miffo kollade fel i kalendern. Jag jobbar inte alls kväll på torsdag! Gjorde ett desperat försök på Ticnet nyss, men det var ju lönlöst. För att göra det hela lite lättare så ska jag fokusera på att hålla i minnet att jag inte gillar Plura...för vad är väl en bal på slottet? Nada och njet!

Anonym sa...

haha beställa en cola och gå direkt till toaletten, det har jag gjort kanske femtio gånger minst i min ungdom. koppplade inte ens spydiga kommentarer som "så du kör bil idag eller?" när man beställde utan trodde jag var ace smooth.