lördag, november 12, 2005

En helt ny karriär

Jag vet hur ni har väntat, men nu är den äntligen här, min allra första hitlåt (wav). Den heter "Luften" och producerades i Studio Bothvidha under ett svettigt år av nattlig inspelningsexcersis.
Här är texten om ni vill sjunga med:

Jag älskar broar. Broar och bergstoppar och öppna hav.
Jag älskar att sitta vid mina föräldrars köksbord och titta ut över förortsskymningen,
jag älskar att vara hemma hos folk som bor på sjunde, tionde, femtonde våningen,
jag älskar att plötsligt hamna i en glänta, att köra en båt runt en udde, att komma ut ur tunneln med tåget.

Jag älskar när det blåser och när det regnar, och när luften är hög och klar.
Jag älskar snövita vidder och nattsvala sanddyner, svindlande stup och bulliga backar.
Jag älskar kvällen och natten och den tidiga, tidiga morgonen.
När trängseln är långt borta och tiden går lite långsammare.
När det finns plats för tiden.


Det är då jag andas som lättast.

Fanmejl, blommor och annat skickas till hinseberg@gmail.com
Puss puss

1 kommentar:

Anonym sa...

sublimt!