onsdag, november 02, 2005

I am a bird now

I går var jag och tog en glassdrink för att mota bort min fågelinfluensa. Glass och sprit i ett borde ju vara den ultimata medicinen. Kan man tycka. Men det hjälpte inte och jag känner i dag hur jag börjar få lust att vagga ner till dammen och doppa näbben. Jag kommer att bli the chicken lady. Jag kommer att börja säga kvack. Ornitologer världen över kommer att förtjusas. Jag kommer att bli en kalkon och hamna på bordet i en amerikansk tv-serie nära dig. De kommer att göra omelett av min avkomma. Min tid är kommen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som den sanna fågelvän jag är så lovar jag på heder och samvete att komma och mata dig med brödsmulor i vinter. Tala bara om i vilken damm du simmar, så kommer jag!
Kvack.

m sa...

Orkar nog inte gå så långt så det blir väl Vinterviken.