måndag, mars 24, 2008

Påsken 2008

Påsken har varit utmärkt, tackar som frågar. Goda vänner, trevliga nya bekantskaper, god mat, gott vin, svettig bastu, ännu mer god mat, Livet är underbart, påskpraliner, ja på det stora hela väldigt angenämt alltihopa. Möjligen fattades ett och annat inte helt genomtänkt beslut där i natten någon gång, men det hör väl till.

Och en svarthårig knatte med palestinasjal och eget fanzine (jag gissar här) hade klistrat upp en kärleksfull påskhälsning på en stolpe någonstans på Söder:



Fint, fint.
De enda problem jag har just nu är att
1. Min trådlösa telefon är borta och det är obegripligt hur den kan försvinna på ett så här litet utrymme. Det är inte som att jag bor i ett slott.
2. Jag måste laga biltutan. Trodde inte att jag direkt saknade en tuta, men när en färgblind dåre nästan körde på mig ville jag reflexmässigt visa mitt missnöje. Drabbades av enorm otillfredsställelse när det inte lät något, och jag tror inte att han såg mitt finger. Dessutom sa besiktningsmannen att den måste lagas, så det är ju framför allt en samhällelig plikt.
3. Panic at the Discos skiva är oändligt lång, och då har jag bara lyssnat en gång.

(4. jag måste lämna in en preliminär självdeklaration, ringa min revisor, ringa en potentiell uppdragsgivare, sortera kvitton, skicka fakturor, räkna pengar, betala räkningar, siffror siffror siffror, men det är ting som inte passar sig i påsk och AAAAAAA nu tänker jag inte på det mer.)

Inga kommentarer: