söndag, mars 16, 2008

Jag är inte rädd, jag kan flyga

Tre samtalsämnen från aftonens söndagsmiddag i familjens sköte:

1. Min mors olyckliga förtjusning i Fredrik Virtanen. I dag meddelade hon att det skulle passa utmärkt om jag tog hans namn när vi gifter oss. "Det är nästan som att inte byta namn alls."

vilket var en spinoff på

2. Att hon verkligen borde sluta inte bara att googla mitt namn, utan också att SKRIVA UT DET HON HAR GOOGLAT FRAM OCH GE TILL MIG PÅ SÖNDAGSMIDDAGEN, crazy stalker woman!

3. Min fars olyckliga beslut att permanenta håret 1980.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå? Virtanen? Det har väl egentligen bara två bokstäver gemensamt med ditt namn? Eller har jag missuppfattat ngt här?

Anonym sa...

HAHAHAHA!!!
Mammor.....

Anonym sa...

virta = ström på finska.
detta gudars språk.

Maria L sa...

jag fick ju lov att googla ditt namn dåra när du skrev så! men jag hittade tvärr inget mer spektakulärt än att din mamma också lämnar meddelanden till oss på internetet:
http://www.family.se/vi/1007675.htm?ca=13_a

Anonym sa...

Haha! Det där är inte min mamma. Och jag vet inte ens om jag ska vara glad elller ledsen över det?