onsdag, mars 05, 2008

P=mv

Inte för att jag har med saken att göra, men visst verkar folk i allmänhet lite väl övertygade om att USA:s nästa president kommer att heta Obama eller Clinton?
Liksom, som jag har förstått det är USA ett land som till allra största del består av gudsfruktande aborthatande homofoba gun totin' rednecks, vilka hellre skulle dö än välja en svart eller kvinnlig person till chef. Vilket ju betyder att McCain har segern som i en liten ask i höst.
Sen kan det förstås diskuteras hur mycket jag egentligen förstått om USA.

Wikipedia:
In classical mechanics, momentum (pl. momenta; SI unit kg·m/s, or, equivalently, N·s) is the product of the mass and velocity of an object (P=mv).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ändå det verkar som att majoriteten av amerikanska väljarna har tröttat på Bush och republikanernas politik, framför allt pga Irak, Guantanamo osv, så jag har en känsla av att vi nog kan få se en demokrat i Vita Huset nästa år. Det är i alla fall den uppfattning jag har fått ifrån mina "kontakter" i USA. Och gud ska veta att jag hoppas det blir så också!

Anonym sa...

Det känns som att "de demokratiska vindarna viner" här i US of A. Men jag bor iofs i Nordamerika och det är STOR skillnad mellan folk här och folk i södern.

4eversingel sa...

Ja det är alldeles för många Marior i världen:)
Jag vet intye vad rss är men jag beklagar verkligen att den är så dålig, Ska försöka skärpa till det.
Jo, hjärtat blir minsann lite kallare, för varje mediaman.... Miss anonym....