fredag, mars 14, 2008

Bakfullisness...

...M, be thy name.

Alltså, jag vill såga av mig huvudet nu. Med en sked. Och armarna och benen. Och svälja dem allihop. Kvar blir en torso som kan sitta där och sitta.

Det gick inte så bra för mig i går kväll. Jag gick på tidningsfest och drack sjukt mycket rödvin på fastande mage och började bete mig som en fjortonåring på crack. Jag vet egentligen inte hur vanligt det är att fjortonåringar tar crack, eller hur de blir när de gör det, men om det fanns som upplagsord skulle det vara en bild på mig, från i går, där. Eller snarare ett helt bildspel. Så jag vill här och nu passa på att be om ursäkt till alla som råkade träffa mig. Förlåt. Jag är vanligtvis en bättre människa än så. Vill jag tro.

Jag träffade i alla fall ett par enäggstvillingar som inte var så lika som jag hade hoppats. Jag vill gärna att enäggstvillingar ska ha likadana kläder och frisyrer och skägg, ungefär som de där extremt obehagliga Rongedalmänniskorna, så att man kan föreställa sig att de när som helst kommer att gifta sig med ett par systrar och flytta in i samma hus. Det verkade inte vara fallet här. Mkt besviken.

Och så fick jag frågan om att spela skivor på en 40-årsfest. Tyvärr är det samma kväll som Black Lips spelar på Debaser. Hmm. Tål att tänkas på. Jag älskar ju Black Lips. Trots att de heter Black Lips. Men det vore också kul att spela skivor igen, det var mycket länge sedan.
Hmm.

Ps, man fick en tidning i går, och när jag kom hem låg det en på hallmattan. Så om någon vill ha en Filter, säg till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

till

Anonym sa...

jag smsade och frågde längtansfyllt hur partyt var eftersom jag fick lov att stanna hemma då jösse b paxat att gå tll PUB ANCHOR eller nåt annat viktigt men fick inget svar så jag är mkt försmådd

Anonym sa...

marx: Den är din

maria: Äsch du är inte ett dugg försmådd, jag var bara upptagen med att bli jättefull och inte höra telefonen. Nästa gång får jösse banan stanna hemma och du och jag hitta på något omoraliskt.