onsdag, mars 26, 2008

Landskamp

Min kamrat Q är i London. För en kvart sedan mms-rapporterade hon att det såg ut så här utanför Emirates:



Själv sitter jag i soffan framför TV3, plötsligt ansatt av tvivel över huruvida Sverige alls borde spela mot lag som Brasilien, och kanske hellre hålla sig till att utmana länder som Finland eller Indien.
Ingen öl har jag heller, vad är jag för ett fotbollsfan egentligen.

Uppdatering, mms mottaget klockan 20:42:



Nu börjar det. Mellberg passar Elmander. Nej, jag avser inte att livekommentera matchen på bloggen. Hej så länge.

Uppdatering i paus:

Rami Shaaban ska stå i andra halvlek. Åh Rami. När du har klarat av brassarna utan skador ses vi på Söderstadion.

Uppdatering matchslut:

Menååååååh. Jag bör väl omformulera ovanstående till "när du har kommit över bjudmålet" ses vi på Söderstadion.

Nu är det här inlägget färdiguppdaterat. För evigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var det bara jag som ville sätta munkavle på (läs: skjuta) brassebrudarna som stod i publiken, uppenbarligen precis vid svenska kommentatorsbåset, och gallskrek sig igenom hela matchen?

Annars var det ju en rätt underhållande match, bortsett från Ramis totala hjänsläpp.

Anonym sa...

hjärnsläpp ska de va då'rå.
HATAR stavfel.
Sen heter det förmodligen kommentatorbåset också, men what the fuck...

m sa...

Brassepubliken överlag gjorde mig ganska irriterad när de buade precis hela tiden som brassarna inte hade boll.

Anonym sa...

Håller med. Framförallt när de buade under svenska nationalsången!

Anonym sa...

Jag har en bild till som jag missade att skicka. Den är tagen i pausen. Isaksson står och skjuter på den där jekla Bajen-målisen. Vilken nesa. (Märker att jag vill skriva Strindbergska. Det är bergis bara för att jag gick Drottninggatan hem).
//Q