onsdag, juni 13, 2007

Here we go again, Småland

Jaha, om nio timmar bär det av till Hultsfred igen. Kan inte påstå att jag är särskilt peppad. Nu regnar det ute, dessutom, så det kommer säkert att regna där också och jag har inga gummistövlar. Då blir man blöt och lerig om fötterna, och därpå lite grinig. Dessutom är jag för gammal för att stångas med en massa kroppsmålade tonårsfyllerister. Inte är det några roliga band heller, utom Säkert!, Pet Shop Boys och Roky Erickson. Ja och kanske Lemonheads då, men mest för att kasta fuktiga blickar på Evan Dando. Och Fiddy. Och, tja, Turbonegro är ju roliga. Och Tilliander är snygg.
Och och och.
Aja det kanske blir lite musik ändå utöver recensionsmåsten. Annars tänker jag sitta och sura med en bok i presstältet hela helgen, och den här gången tänker jag inte göra misstaget att utlova någon HULTSFREDSBLOGG. Bristen på action blir för pinsamt tydlig när man inser att man inte har ett jävla någe att rapportera.

En bra grej: För en gångs skull slipper jag köra egen bil. Så, liftare som tänkt börja ringa framåt söndag förmiddag: No such luck.

En intressant grej: Att se om min döende dator pallar att åka datorväska nuförtin. Om inte så hörs vi nångång när jag köpt en ny. Hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha så förbenat roligt! Jag är allt lite avundsjuk. Ganska mycket.
Och apropå bena, (häpp!..) så har håret börjat ramla av nu idag, och jag ska hämta peruk i eftermiddag. I reserv, märk väl. För ikväll åker rakapparaten fram, då får jag se hur muppig jag kan komma att se ut. Ganska Hultsfred i och för sig, om jag addar lite fräscha piercingar.

Pliiis! Kan du inte Hultsfredblogga lite?! Det vore så roligt! Ha så himla skoj i alla fall!