söndag, april 10, 2005

Ett kulhål i mitt hjärta

Ja alltså, nu ska jag förklara storheten med 50 cent. (Titta, hans tröja!)
Jag kanske inte är etta på bollen, men som riffrockoffer förstår jag så sällan storheten med hiphopartister.
Först kan konstateras att det vore roligt om han flyttade till England och döpte om sig till 50 pence. (Jaja.)
Anyway, över till hans röst, som ju är hela grejen.

50 cents röst är som ett skumbad, en ångbastu, ett dunbolster eller en ljummen vind. Den är som halvsmält choklad, en vattenpipa, en lat katt i solen. Som ett stilla vatten eller varm sand genom fingrarna. En blank päls mot din kind.
50 cents röst är som en lång våt kyss levererad av någon du gillar skarpt.

Fatta, det är fränt.

Det var bara det jag ville ha sagt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wigger!

m sa...

jag höll på att skriva att jag ju är från förhooden, jao. men det kändes fel på något sätt.