onsdag, september 26, 2007

Sofo hates fashion

I kväll var vi på Sofo loves fashion. Fråga mig inte varför. Blev besviken på att ingen orkat klä upp sig. Utom Tito Frez, då. Han hade på sig en babyhätta. Funderade på att gifta mig med honom så att jag kunde titulera mig Fru Frez. Men i alla fall. Alla såg tråkiga ut. Jag med, men jag gillar inte ens fashion så det räknas inte. Fulast var den här kvinnan som hade satt på sig...



...skipants. S k i p a n t s. Jag frågade min vän om det var okej att jag dödade henne. Det var inte lämpligt, fick jag veta. Var sugen ändå. När vi gick därifrån fick vi en goodiebag. Jag blev lycklig - free stuff! I goodiebagen fanns...



...en tvål, ett schampo, en Revigör (Revaxör hade varit roligare) och ett mobiltelefonfodral med nitar. Enligt en text på lådan var fodralet limited edition. Sen stod det även följande:

"You are a free spirit to the bone? Go ahead, rock my day. Wear it like you stole it. Freedom comes in different flavours. Rebellious? Go for The Rocker."

samt

"This product is about to revolutionize the way you talk - and walk. For the first time (maybe) you have full access to information anytime, anywhere and whenever you want to."

Det stod även fler kloka ord, men orka. Är mycket glad att de lade in ett "(maybe)", för vem vet hur jag annars hade kunnat missuppfatta texten. Och att de klargör att den går att användas både när som helst och närhelst jag vill. Man vill ju inte sväva i ovisshet om sådant.
Själva modevisningen, som vi väntade på i en och en halv timme, var över på typ sju minuter. Kan ha varit sex och en halv. Modellerna hade kutrygg och gick i otakt, de hade spökat ut ett barn i paljettmössa och kläderna kommer jag inte ens ihåg.
Det blir ett huvudlöst spegelfoto av fem möjliga för det här, Sofo.

Bonusbild: På vägen dit gick vi förbi denna tutt-tårta.



Frågan är hur man börjar skära i den där tårtan utan att känna sig som en sadistisk sexualmördare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, you fashionista you!

Anonym sa...

tråkigt att du inte uppskattade modevisningen som vi kämpat med hela dagen för att bli redo inför...

// En av de kutryggiga modellerna ;D

Anonym sa...

Haha. Förlåt. Men seriöst, visningen gick otroligt fort. Jag hann knappt fatta att den satt igång innan det började sprutas konfetti och alla gick hem.

Anonym sa...

hej jag skulle behöva ditt resept för din tutt tårta ska bjuda mina vänner på fest och det skulle passa perfekt , skulle uppskatta det sååå mycket du kan se min hemsida på www.dominiquelonegran.se och skicka gärna svar till dominique_lonegran@hotmail.com tack på förshand

Anonym sa...

Alltså... det är inte MIN tutt-tårta. Jag plåtade den i ett konditoriskyltfönster nånstans på Renstiernas gata, eller om det var Nytorgsgatan, jag minns tyvärr inte.