måndag, september 24, 2007

Choklå

Samtal nyss, kvinna med extremt sluddrig och småländsk-nära-skåne-dialekt som lät som att hon ringde från en mobiltelefon:

- Häj jaug winger fwån Nowdisk [nånting] å vei vill tacka däj föw att diu var meid i våw undewsökning om kontowsmatewial geinom å skecka en leiten choklå-ask ti däj.
- Ursäkta?
- Jäouu, diu var meid i en undewsökning hos oss å niu vill vei skecka choklå.
- Va? Jag har inte varit med i någon undersökning om kontorsmaterial.
- Jäouu, det var ett äuååår sen. Bior diu peå XXXgatan 5? 126 XX Häegerstein?
- Ja.
- Okäj, tack deå! Häj.
- Eeh... hej.

Så nu väntar jag spänt på denna chokladask jag tydligen förtjänat för ett år sedan. Men eftersom jag har en paranoid läggning misstänker jag att vad jag egentligen gjort är att tacka ja till en livstidsprenumeration på tippex och gem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, var det inte nån som skämta bara? Låter ju helt crazy.
Fast choklad tackar man ju aldrig nej till å andra sidan...

p. sa...

gud vad roligt, chokladaskkvinnan ringde till mig också -- men hon skickade aldrig någon choklad, den jäveln...

m sa...

p: det var det fräckaste. ringa upp folk och lova dem choklad till höger och vänster utan att leverera.
hade du också varit med i en undersökning om kontorsmaterial för ett år sen?

Anonym sa...

Det är nog tjyven som håller koll på när ni är hemma....
S