måndag, september 03, 2007

Fem meter hund

I dag när jag promenerade på Renstiernas bort mot Katarinavägen var bergväggen tapetserad med reklam för nånting, jag vet inte vad, men på en av bilderna var en hund. En stor jävla hund. Säkert fem meter hög.
Anledningen till att jag reagerade på detta var att en herre ute på promenad med sin vovve inte för sitt liv kunde få vovven att passera den där tavlan. Vovven ylade och gnällde och stod på bakbenen som om livet var den kärt, och när husse lite irriterat försökte rycka med den smet den ur kopplet och kutade rakt ut i vägbanan. Som tur var kom det bara en bil, och ganska långsamt dessutom, så husse kunde kliva ut i gatan och plocka upp den av skräck skälvande byrackan.

Har alltid trott att hundar är mer lukt-type-of-people. Men de kan alltså känna igen en hund, av annan och inte helt vanlig ras, på BILD och tro att fem meter hund, det passerar man nog inte ostraffat. Weird!

För övrigt sitter jag här och skälver lite av skräck själv, för jag ska åka på derby alldeles strax.
Gah.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur är det möjligt att jag inte lade märke till den varken igår eller idag på morgonen?? Nu måste jag verkligen titta efter den när jag åker hem i eftermiddag. Om den är kvar då, vill säga.