fredag, oktober 31, 2008

Marxist

Tänkte skriva något här om förra helgens biobesök! på Sergel filmstaden! en lördagkväll! en lönehelg! bland ett skrämmande myller av människor, och kanske något om att vi sedan av en slump hamnade på rockfest på Debaser och tyckte att det var mycket trevligt, jag hade glömt bort att rockfester kunde vara så trevliga, det svänger ju, och hur jag straffades för detta genom att bli förkyld och ynklig i flera dagar, men jag kan inte motivera mig, jag vill bara lägga mig och läsa vidare i Groucho Marx självbiografi, den är fantastisk, han är fantastisk, så vansinnigt briljant intelligent, jag är alldeles till mig av beundran, nästan lite kär, och vill gifta mig med hans barnbarn...sbarn, om han har något.

Det var på tiden, han har varit död i 31 år! kanske någon gastar nu och jag kan bara hålla med. Men vissa saker är verkligen bättre sent än aldrig.

God natt.

2 kommentarer:

Jussi sa...

Fast Groucho vill inte vara din partner, eftersom du faktiskt "kan tänka dig att ha honom som medlem i din klubb". Så att sorry, men med denna ömhetsbetygelse har du spelat bort dina kort!
Annars finner jag sympati i ditt inlägg, då jag har haft boken liggandes men aldrig vågat läsa den, eftersom den verkar så helgjuten, att man riskerar att fastna och knappt våga lägga ifrån sig den (och få ens viktiga uppgifter ogjorda). Jag började och vågade knappt fortsätta. Särskilt när du, språkets bloggerska, hyllar den. Seinfelds seinologi kan nästan ta och lägga sig.

Anonym sa...

Såg jag rätt? Har du varit på BIO Maria?! Vad var det för filmpärla som lyckades locka dig, lönehelg o allt?

/Carina (eftersom blogger vägrar publicera mina kommentarer när jag väljer Namn/URL nu för tiden)