torsdag, oktober 16, 2008

I got hate in my tummy

Mellan klockan halv två och halv sex i natt hade jag den värsta magknip jag någonsin varit med om. Det gjorde så jävla ont att jag fick frossbrytningar över hela kroppen och inget kunde jag göra. Låg och fantiserade om att ringa ambulansen så att de fick ge mig morfin. Anklagade ägget jag åt på kvällen för matförgiftning. Undrade om någon skulle sakna mig om jag dog. Till slut somnade jag.

När min kusin, som jag ska underhålla på stan strax, ringde och väckte mig strax efter tio hade det dämpat sig något. Nu har jag ätit frukost och ska åka till Cosmonova. Vet inte hur det här ska gå. Det känns inte normalt. Tänk om jag exploderar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade också magknip igår kväll. Inte så länge men ändå.
Det enda gemensamma vi inmundigade var vatten, Cirkus och Last Shadow Puppets. Det kanske beror på de senare? Och det var därför alla skrek så mycket?

Anonym sa...

A05.9 kanske, eller K52.9, eller kanske helt enkelt bara R10.4??

Ursäkta. Jag är skadad.
Hoppas du mår bättre nu.

Anonym sa...

Q: de kanske har salmonella eller något annat otrevligt i sina vattenkranar.

C: Nja, det gör fortfarande lite ont. Inte som i natt, men jag har ändå börjat skräckfantisera om sprängd blindtarm. Det var länge sen jag fantiserade om det senast.

Ok, hej google...
A05.9 = Bacterial foodborne intoxication, unspecified
K52.9 = Noninfective gastroenteritis and colitis, unspecified
R10.4 = Other and unspecified abdominal pain

Well, den sista kan jag skriva under på i alla fall.

Anonym sa...

Men är det inte magkatarr? Det kan göra så jävla ont. Jag fick åka ambulans en gång när jag hade ett riktigt anfall. Har du provat Zantac? Losec?

Anonym sa...

Frågan är för det första, VAR i magen hade du ont? Vet man det kan man börja avskriva saker. Men jag hoppas du är bättre nu, annars får du höra av dig till dr Carina.

Anonym sa...

Förresten, Maria.... du åt ägg på kvällen sa du? Hm. Jag har mina misstankar vad det ev skulle kunna vara. Beroende på var du hade ont förstås.

Gallstensanfall.

(Du märker att jag har svårt att släppa det här va?)