söndag, oktober 12, 2008

Ta mig till skogen och gör mig till kung

I dag var vi i skogen. Först hittade vi ingenting, sen hittade vi ingenting, sen tröttnade vi och drack varm choklad istället. Efter det fick vi nya krafter och ungefär här:



...skändade jag en hel sluttning och fick med mig:



...samt en objuden gäst:



Lilla snigel. Sen blev det renskav med lök, vitlök, kantareller och philadelphiaost. Jag blev vansinnesmätt. Som vanligt. Och fick ont i magen. Får nog återgå till välling- och riskakekuren nästa vecka. Men det var det värt. Det var gott. Och det var fint i skogen. Skogen är fin. Gillar skog. Nu är jag trött. Det är en slags allergi som drabbar storstadsmänniskor. Frisk luft = trött. Hej då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Avundsjuk! Själv bara jobbade jag hela helgen, medan jag hörde svamparna ropa på mig.