tisdag, oktober 07, 2008

En ren röst i natten

Jag kan avslöja att det är skitäckligt med barnmat. Vad jag ska göra med de två burkar som står kvar i kylskåpet vet jag inte. Någon som har en hungrig unge? Jag bjuder. Välling och riskakor är däremot godare än man tror. Synd bara att välling heter välling. Ungefär som det också är sorgligt att leverpastej heter leverpastej och blodpudding blodpudding. Jag tycker verkligen att man kunde hitta på trevligare namn på saker som är tänkta att stoppas i munnen.

I alla fall. Här sitter jag i natten och försöker penetrera en skiva med schlagerballader. Eller svensktoppsmusik. Jag vet inte ens hur man definierar genren "kvinna sjunger rent, kvinna gör tonartshöjning". Är det bra? Är det dåligt? Fråga inte mig, jag vet inte hur det ska låta. Ändå ska jag skriva om det. Borde jag avgå i protest? Kanske. Men ibland får man ju skriva om Glasvegas.

För övrigt har Hammarby nu spelat 11 (elva) matcher i rad utan att vinna en enda. Sorglig historia det här. Och nästa match är derby där hela Hammarbys klack ska klämmas in på en läktarsektion istället för de vanliga två. Detta är alltså straffet för att ha kastat en raket på motståndarmålvakten. Jag finner inte ord för hur bisarrt det är. Typ "Där kan ni stå och trängas och tänka över vad ni gjort!". Helt obegripligt.

Ok. Nu har jag inte tid med det här längre. Det finns skivor att penetrera och texter att skriva. Hej

2 kommentarer:

P-H sa...

en raket... det var TRE BOMBER! två mot målvakten och en mot polisen. det är två för mycket. sen att aftonbladet och övrig bajenpress beskrev det som att sinnet rann över lite för de passionerade mysiga bajenfansen är ju inget annat än ett skämt. men jag håller med om att "straffet" är ett skämt. hur tänkte dom liksom?

m sa...

jag menade alltså inte att försöka förminska det som hände. tvärtom. en raket sinnessjukt riktad mot människor är en raket för mycket. jag vet att det var fler, mot poliser också (jag stod på läktaren), men det var liksom inte poängen här.