tisdag, november 04, 2008

Helgen v 44, samt måndag

...i BILDER! Whaddayaknow.


Ung man somnar på Bröderna Olssons bardisk. De hade ett väldigt tålamod med unga män som somnade på deras bardisk. Och trillade i trappor. Och ramlade på golvet. Och därpå beställde mer öl.


Riksbankskassören fick se mer än han ville, så att säga. Vågar man gissa att han hette Anders Fredrik, eller ska vi bara gå med på att And. Fredr. är ett rimligt namn? Undrar om det var mycket dyrt med fem extra guldbokstäver. Eller kanske är det en extra rad som kostar? Då kunde de väl ha sparat en med det där i:t, flyttat upp det liksom. Ja, man funderar.


En av bolibompanaglarna gick av. Nu är de inte bolibompanaglar längre. Det var kul så länge det varade, hörrni! Mina fingrar ser för övrigt ut som att de skurat ett antal golv med klorin. Det har de inte. Knappt ett hederligt dagsverke har kommit ur dem.


På söndagen besökte vi nittiotalet. Jag gick nästan på allt han sa och skrattade emellanåt så att magen hoppade. Ho ho ho, lät jag. Ni skulle ha varit där.


Sista hemmamatchen för säsongen. Klart man måste fira med en bengal. Två bengaler. Nej fyra. Nej sju! Eller inte vet jag, jag räknade inte.


Bajen släppte in sex mål på sista hemmamatchen för säsongen. Bajens fans älskar Bajen ändå, fattar ni.

I morgon, eller tja, det blir väl senare i dag I guess, är det såntdära val i Amerika. Förhoppningsvis blir jag bjuden på valvaka med Obamatårta, men inte förrän jag sett delar av Glasvegas spela akustiskt på en bar här i stan. Törhända är mina förväntningar på denna akustiska spelning något extrema, men jag menar att den kommer att vara det bästa jag sett någonsin. Lev upp till det om ni kan, Glasvegas!

Inga kommentarer: