fredag, oktober 03, 2008

Grafologen gråter över mina bankaffärer

Har ni tänkt på att man ganska sällan nuförtiden får se folks handstilar? Hur det ser ut när de präntat ned något på papper, till skillnad mot att rassla fram det på ett tangentbord. Och hur det ibland vore bäst om det så fick förbli.

Kom att tänka på det när jag fick ett brev från min bankkvinna häromdagen med handskriven adress och en hälsning på visitkortet. Hon har exakt samma handstil som de nervigt häftiga tuffa-gänget-tjejerna hade i mellan- och högstadiet. Svagt bakåtlutade babyrunda bokstäver med hårda kanter - och ringar, inte prickar, över i. Antar att jag ska vara tacksam att det inte var hjärtan, men allvarligt. Jag vill ha en annan bankkvinna. Kan man ange handstil som orsak?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt!!!
Och jag säger ja, klart man kan!
Extrainfo: Hans Scheike är för övrigt en av Sveriges bästa grafologer. Han anlitas visst som expert titt som tätt.

Rebecca sa...

vad lustigt, jag skrev just om detta i ett mejl till en vän. Nuförtiden vet man ju inte hur ens kompisar skriver, om de ens KAN skriva. Fascinerande.

Anonym sa...

Hans Scheike är förutom grafolog också en dömd sexbrottsling, dömdes i slutet av 80-talet för övergrepp mot minderåriga flickor tillsammans med de båda kvinnor han levde, och lever, med. Lyssna gärna på P3:s dokumentär om Scheike.