onsdag, oktober 15, 2008

Ny på jobbet vs Varit med förr

Jag: Hej, jag vill föra över pengar från mitt plusgiro till personkontot.
Ny på jobbet: Det går tyvärr inte.
Jag: Jodå, jag har gjort det hundra gånger förr.
Ny på jobbet: Men det är omöjligt, jag kan inte göra det härifrån när du har företagskonto.
Jag: Jo, det går, jag har som sagt ringt hit hundra gånger förr och fått det gjort. Kan du inte be någon av dina kollegor om hjälp?
Ny på jobbet: Nej men det går inte härifrån, vi kan inte göra något.
Jag: Om du inte vill fråga kan du väl koppla mig till någon av dem.
Ny på jobbet: Jag kan koppla dig till plusgirot.
Jag: Jag vill inte bli kopplad till plusgirot, jag vill bli kopplad till någon av dina kollegor som har gjort det här förr.
Ny på jobbet: Men de kan inte heller göra något härifrån.
Jag: Herregud, du är ju helt osannolik. Jag får väl ringa om då.

[Ringer om, hamnar hos annan bankman]

Jag: Hej, jag vill föra över pengar från mitt plusgiro till personkontot.
Varit med förr: Javisst, hur mycket?
Jag: Tvåtusen.
Varit med förr: Då var det ordnat.

1 kommentar:

Sara Ödmark sa...

Haha! Känner igen det där.