onsdag, augusti 22, 2007

Säck och aska

Seriöst, nu är det nog. Kan inte folk bara hålla KÄFTEN om sina kläder? Jag skiter i vad du köpt, var du köpt det, varför du köpt det, vad det var för märke, vad det kostade, när du tänker använda det, och till vilket annat plagg som jag OCKSÅ skiter i var du köpt det, varför du köpt det, vad det är för märke och vad det kostade.
Hela den här jävla modeflugan som började för drygt tre år sen har sedan dess accelererat in absurdum, och trots att jag med genomtänkt noggrannhet undviker precis allt som ens andas modeblogg hjälps det inte. Alla de här klonade brudarna som ser exakt likadana ut med sina beiga jävla ballongklänningar och fula jävla blåkullakängor kryper innanför huden på mig ändå, och det ironiska är att de alla tror att de har en egen, personlig stil som de minsann var först med att odla.
Jag fontänkräks på deras kuvertväskor, deras hallspegelfoton och deras blekta slingor. Jag vill doppa dem alla i kokande olja och servera gästerna på Teatergrillen. De gillar nog att gnaga på ben.

2 kommentarer:

UNO sa...

Ahahahahaha! Fy faan vad hård och bra du är Maria. Hurra osv.

Anonym sa...

Ja!!! Absolut. Jag håller med i varenda bokstav.