fredag, augusti 10, 2007

Köksbestyr

Jag håller på att avfrosta frysen. Det var på tiden, kan man säga, eftersom det knappt gick in något där längre på grund av de glaciärer som bildats. Antagligen med egna livsformer som fjällrävar och isbjörnar.



Började för en halvtimme sen när jag gjort en smoothie på de sista hallonen som låg där. Försökte först hacka frost med en gaffel men fick ont i knogarna. Kom på den genialiska idén att köra lite med hårtorken för att snabba på processen. Sagt och gjort. Kände mig nöjd. Satte mig att äta frukost. Tittade sedan efter, ingenting har hänt. Försökte hacka lite till med en gaffel. Konstaterade att hårtorken endast smält ytskiktet, som sedan stelnat till ett svinhårt och halt isberg. Som antagligen kommer att ha av några viktiga rör.
Var är klimathotet när man behöver det? Va? Skit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh gud, påminn mig inte... Min frys är också i stort behov av avfrostning. Jag väljer dock att ignorera det ett tag till. Frosta av frysen är tråååkit.

Sporty Spice sa...

Sluta hacka!!! Jag gjorde det en gång och hade av nån jävla frysledning och det var inte alls bra. Sa hyresvärden och skakade på huvudet. Självsmält (ej att förväxla med svälvsvält) är numera min melodi. Hinkar och bakplåtar på golvet. Det tar typ två dar. Håll ut.