fredag, augusti 11, 2006

Varför är allt en trasa

Ursäkta min kallsinnighet, men det är helt rätt att den här envisa gubben blir vräkt från sin lägenhet om han trots flera varningar inte kan låta bli att locka dit flockar av äckliga fåglar i parti och minut. Jag skulle bli vansinnig om jag bodde i närheten. Jag skulle bli Runar. Fågel-Runar.

Klockan är drygt tio en fredagkväll, ungdomar har fest på gården och jag hasar omkring i morgonrock och vill titta på teve, men det som bjuds är krigsfilm, en till krigsfilm, en till krigsfilm, oj, det var samma som den första krigsfilmen, en Van Damme-film, två stycken skåpmat från åttiotalet, ett "komplicerat triangeldrama", och De Misstänkta för fjärde gången på kort tid. Man kan ju bli irriterad för mindre, och med tanke på hur irriterad jag redan är så - men vad FAN! nu vallar någon sitt kolikbarn utanför mitt fönster - är det kanske bäst att jag bara går och lägger mig så att jag kan vakna på den rätta sidan med den rätta inställningen och de rätta åsikterna i morgon.

Plötsligt skjuter någon raketer like it's 1999, jag undrar varför. Fyller kungen år eller?

Inga kommentarer: