onsdag, augusti 23, 2006

I hemmet om aftonen

I dag har jag fruktlöst letat efter babyplagg med dödskallar/flames/whatnot som ser tufft ut. Jag vet, det är very 2003, men ungen heter faktiskt Ozzy i andranamn och på något sätt bör han väl leva upp till det. Men eftersom den här staden bara erbjuder sina små medborgare marinblå skepparkavajer och sparkdräkter med Snobben blev det en vanlig jävla kofta istället. Han får rebellera på annat sätt. Kanske med att vägra bajsa.

För övrigt sitter jag just nu och färgar min konstiga luggfrisyr i "Mörkbrun", vilket brukar betyda att det blir svart. Man kan undra varför jag inte gjorde det samtidigt som jag klippte mig, och då svarar jag att det handlar om BUDGET. Pengarna har sprutat ur plånboken hela sommaren och jag avser att tillbringa hösten med att baka barkbröd och koka silverte. Barken tänkte jag stjäla från björken härutanför. Det är inte mer än rättvist att den får näcka för mig, så mycket explosiv action jag bjudit den på genom åren.

Okej, nu piper timern, vi hörs.

Ps, jag glömde berätta att det sket en fågel på mig i dag. På min Arcade Fire-tröja. Inte undra på att jag hatar de där äckliga djuren. Men visst är det så att det betyder tur? Visst? Visst?

7 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Det finns ascoola bebiskläder på Star People Design (eller vad affären nu heter) på Skånegatan. Har för mig att Hannah köpte en mini-t-shirt med Dallas-tryck där för ett tag sedan ...

Hannah sa...

Ja men vet ni vad!?

Affären finns inte längre. Gick förbi häromdagen och då var det en cykelaffär.

Synd.

Sporty Spice sa...

Bummer!!!

Anonym sa...

"..och jag avser att tillbringa hösten med att baka barkbröd och koka silverte. Barken tänkte jag stjäla från björken härutanför. Det är inte mer än rättvist att den får näcka för mig, så mycket explosiv action jag bjudit den på genom åren."
hahaha

soundofsuburbia sa...

Lite sent, men Close-Up säljer ju babyställ (eller vad det heter) med Close-Up-tryck!

Anonym sa...

just det, BLUE FOX av alla balla shoppar hr tshirts med hårdrockstryck för bebisar

m sa...

Tack, tack för alla tips, kan vara bra att veta någon annan gång.