tisdag, augusti 29, 2006

Detta är inte sport

Jag vet inte vad jag ska säga om derbyt i går mer än vad som redan sagts, förutom detta: När Hammarby mött både Örgryte och GAIS och andra långväga smålag har jag blivit muddrad från topp till tå och min i sammanhanget minimala handväska söktes igenom med stor noggrannhet.
I går, strax före brinnande derby, kunde jag och åtminstone två personer till som jag såg (yngre män i den potentiella målgruppen) traska rakt igenom spärrarna till Östra med stora bagar och ryggsäckar utan att någon så mycket som blinkade.
Och de ansvariga undrar hur raketer och dylikt kom in på läktaren.

I går drabbades runt 14 000 oskyldiga av ett 50-tal personers galenskap. Nu när risken för publikfria matcher är mer än överhängande undrar man vart unghannarna tänker ta sitt våld. Vem de tänker förstöra för nästa gång. Vilka som kommer att få lida härnäst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Läste den här inom loppet av samma halvminut. Jorå-
http://kinky-afro.blogspot.com/2006/08/donnie-lser-huliganproblemet.html

/mono