fredag, augusti 11, 2006

Nu går jag och bajsar så ses vi i aulan sen

Ge mig ett maskingevär och jag ska skjuta ner alla självutnämnda elitister så att blodet skvätter och hjärnsubstansen sprutar. De senaste två dagarna har varit ett jävla inferno av folk som tycker att de är lite bättre än folk för att folk är dumma i huvet och inte fattar att folk har sett ljuset, fått insikten och därför känner till Sanningen, månde det vara om musiken, konsten, kärleken eller det estetiska värdet i ett par Manolo Blahanik, eller hur fan det stavas. Nej, jag tänker inte ta reda på det, jag ska vältra mig i den kulturella underklassens frånstötande ignorans.
Det tar aldrig slut heller. Det är en evighetsmaskin, from here to eternity, till det sista andetaget ska man behöva höra deras evinnerliga mantra om den goda smaken, i tal, men oftare i texter, där de inte ens vågar marknadsföra sin egen förträfflighet i klarspråk utan lindar in det i ett språk där essensen är att de andra, ofta refererade till som "folk", helt enkelt inte förstår det de själva förstått.

Här är nåt för er att försöka förstå: det sublima ljus som kommer att genomstråla era kroppar när jag perforerat dem med tvåhundra hål.
Jag hatar er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt. Du är fantastisk. Nu ska jag hoppa i mina bootcut-jeans och knalla ner till macken för att inhandla en best of-skiva med typ Magnus Uggla.

m sa...

Hej Johannes, ja det tycker jag att du ska göra. Se till att "Hand i hand" är med.