söndag, augusti 13, 2006

Pain

I kväll: plågsam fotboll. Smärta i the hjärta, etc. Fan, Ante, osv. Och dit tog jag mina stackars kusiner på sin första fotbollsmatch ever. Bra gjort.
Sen: gravöl på Pelikan. Tvåhundra gravöl. Sen några till på Ugglan. Sen - omfg - med min tolvåriga kusin till Kellys. Okej, han är inte tolv längre, han är faktiskt 24 och stamgäst där, men ändå.
På Kellys kostar ölen 19 kronor (tror jag) och random västmänniskor nyper en i häcken. Det är så jävla charmigt. Jag vill verkligen ligga med dem allihop, på en gång. Kanske i ett svettigt omklädningsrum där de hänger sina västar på varsin krok med namn ovanför. Rickard, du har väl inte glömt din väst nu gubben? Håkan, din väst kan inte ligga på golvet så där, den blir smutsig, vad ska mamma säga, hon har faktiskt inte tvättstuga två gånger om dan. Men okej grabbar, nu kör vi.

Hade jag haft nåt hårt (en nittonkronorsöl?) att slå i huvet på dem hade jag gjort det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kellys är verkligen Hell on Earth. Kommer aldrig sätta min fot där igen vågar jag nästan lova.