söndag, november 09, 2008

Sur var räven

På TV4 gjorde de just reklam för fotbollsgalan där den där Jessica sa något i stil med "Man kan bara säga som Gert Fylking: Äntligen!" varför jag började tänka på Gert Fylking. Fråga mig inte varför eftersom det inte finns så mycket att tänka på. SM i lavemang och "Äntligen!", det är allt jag vet om honom. Jag skulle vilja påstå att jag hellre dör utan eftermäle än att ha SM i lavemang och "Äntligen!" i runan. Chansen att jag ens får en runa är i och för sig försvinnande liten, så ingen anledning till oro över detta.

Dåligt humör här i Aspudden City. Mestadels mitt eget fel, eftersom jag gjort saker jag ångrar, men också Hammarbys fel, som säljer sina bästa spelare för småpengar och släpper in flest mål av alla över nedflyttningsstrecket. Elva insläppta på årets två sista matcher. Jag ska börja engagera mig i bowling istället. Eller lajv.

Nu ska jag titta på när Hasseåtage spelar banditer i Saltkråkan och hoppas på att livet är bättre i morgon. Tveksamt, om ni frågar mig.

Inga kommentarer: