måndag, november 24, 2008

Vintern är kommen

...håhå jaja.



Här ser vi något som liknar en trappa. Man vet dock inte med säkerhet om det är det det är, eftersom det är så mycket SNÖ ovanpå.

Så vi går hem och tänder ett ljus för världens barn. Eller tja, vi tänder ett ljus i alla fall, sen får vem som helst ta åt sig. Klockan är här tjugosju minuter över tre på eftermiddagen. Så är det.



När jag säger "vi" menar jag för övrigt "jag" fast lite mer högtidligt.

Lyckades också arbeta upp en liten ilska när jag var ute tidigare, eftersom jag började tänka på de här människorna som inte tycker om vintern för att de "hatar att frysa". Allvarligt, de måste skämta. Jag svettas aldrig lika mycket som på vintern. Fastklibbade mössor, hår som klistras mot en fuktig nacke, rännilar mellan brösten under tre lager tröjor och dunjackor som man inte kan ta av sig för då fryser svetten till is och man dör av lunginflammation i en snödriva.

Min teori är att alla som "hatar att frysa" är modebloggare med sandaletter och trekvartsärmad midjeskinnjacka. De är så unga att de aldrig upplevt så här mycket snö förr, och inte heller förstått konceptet "minusgrader". Vi kanske måste ringa någon hjälporganisation som kan skicka ut patruller på Gärdet för att gräva fram dem ur dikena.

1 kommentar:

Mart sa...

Jag fryser alltid. Och har alltid gjort det. Men oftast bara när jag är stilla. Att leka snöbollskrig/kull i minusgrader kan jag gå med på, men inte att vänta på bussen.

jag är 30 år och bor utanför tullarna. jag hävdar att jag inte kan klä bort kylan. jag har provat alla slags underställ och jackor/termobyxor samt mössor, vantar halsdukar. Varför görs inte bävernylon-overaller för vuxna?