onsdag, november 05, 2008

Glasvegas! Obama! Globamalamadingdong!

Såatte halva Glasvegas spelade Flowers and football tops, Geraldine, Daddy's gone och Be my baby på O-baren i går och James Allans röst alltså, jag ville slicka honom på kinden och fria. Den var ännu bättre än på skiva. Det är en röst man vill ligga med, eller äta upp, eller slicka på och fria till.


Deras föräldrar är syskon

I en tystnad mellan låtarna viskade jag "Say something". Han viskade tillbaks, jag tar åt mig äran för detta. Kände att vi hade något på gång. Men när han sedan kom ut och letade efter mig för att säga ja till mitt outtalade frieri, eventuellt slicka mig på kinden, hade jag tyvärr gått ut och rökt. Börja aldrig röka, ungdomar! På uteserveringen fick jag istället höra hur en manshora som såg ut att heta Patrick Bateman försökte sälja sig till en kvinna. Om han skulle utföra oralsex på henne utan skydd skulle det kosta tvåtusen kronor minsann. Bredvid honom stod en äldre vithårig man och intygade att allt han sa var sant. Jag tänkte att de drev med henne, men man vet aldrig. Såg kvinnan där inne senare, så hon nappade tydligen inte. Eller vad vet jag, Sturehof har en mycket rymlig toalett.

Efter det intog vi öl och tittade även på The Amazing Bryatollah Ferrarys med, enligt uppgift, medlemmar från Lustans Lakejer. De var bra och lät som att de alltid spelat ihop. TAJT, tror jag det kallas. Ett glas vin på Riche senare, där jag beklagade mig över PR-människor som inte förstår min storhet, var det dags för valvaka hemma hos U. Jag inledde mitt besök där med att sitta på toaletten och sjunga "McCain will blow your brain and 'publicans will mash your life" samt känna mig mycket fyndig. Vi tittade mest på CNN, eftersom SVT var helt otittbart och Kanal 5 till största del flamsade. U gick och lade sig men jag och N vägrade att ge upp. Slumrade till sittande ett par gånger, men höll mig i huvudsak vaken ända tills Obama hållit sitt historiska tal och jag kunde åka hem samtidigt som de flesta andra åkte till jobbet. En tanke jag inte kunde släppa var att alla människor som satt i paneler och whatnot på CNN såg ut att lukta jävligt mycket parfym. Det kliade i näsan bara av att titta på dem.

Ja, och sen sov jag hela dagen.
Det var det.
Nu är jag hungrig.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://blogg.dn.se/blogg/simassthlm/2008/11/06/en-bra-vecka-hittills-585

Hittade det här, när jag letade efter en film från spelningen (som åtminstone för några dagar sedan låg på youtube) och som var skjuten i rak vinkel exakt från där vi stod.

Inget solklart substitut, men lite roligt.