torsdag, november 29, 2007

Gud som haver träden kär

Svenska Kyrkan i Hägersten har skickat mig sin församlingstidning igen. Detta är mycket spännande, då jag sedan flera år inte längre är medlem i deras församling, eller någon församling överhuvudtaget. I tidningen, som omfattar sexton sidor, får jag läsa ett öppet brev till gud, om vilka högtider som kyrkorna i trakten tänker engagera sig i, och två artiklar/krönikor (man vet inte så noga) om självmord och droger.
Allt detta är sådant jag hade klarat mig utan, bara så att ni vet, Svenska Kyrkan. Ni har slaktat ett oskyldigt träd helt i onödan. Vad säger er gud om det? Va va va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

De lyckades fånga ditt intresse, inte all reklam som gör det....det var syftet, kän dig lurad.

m sa...

Jag känner mig lurad. Tro mig. Hela jävla fucking livet lurar mig oavbrutet. Men Svenska Kyrkans församlingblad har ganska lite med det att göra.