onsdag, oktober 17, 2007

Fotboll och Bbb

Matchen, nja, sådär va. Men så går det när man jinxar hela skiten genom att ta en vinst för given, och inte minst plötsligt få för sig att skriva upp Lagerbäck i skyarna med prat om hur han klarat alla gruppspel senaste mästerskapstillfällena.
Och för att hälla salt i de eftertänksamma såren låter det i eftersnacket som att poäng mot Spanien skulle vara någon slags barnlek.
Farväl EM, säger jag bara. Ni vet var ni läste det först.

In other news hatar jag Bredbandsbolaget av hela mitt hjärta. Ibland fungerar inte telefonen, ibland fungerar inte internet, och det har hittills inte gått en endaste tevesession utan att bilden pixlat sig och frusit. Allra helst i upplösningen av någon film eller när SVERIGE HÅLLER PÅ ATT GÖRA MÅL. Nu blev det visserligen inget mål, men det fick jag inte veta förrän sändningen behagade återvända och situationen var över sedan länge.
Jag ångrar så att jag var för lat för att kräva det där skitföretaget på flera tusen kronor förra året när deras grejer verkligen inte fungerade på flera veckor och jag fick två nya modem inom loppet av en månad. Det kunde jag ha gjort, de erbjöd mig elegant att skriva dem ett brev med mina klagomål för att få ersättning.
Ja, ett brev.
Moderniteter som e-post är uppenbarligen alldeles för lättillgängligt och effektivt. Mycket bättre att tvinga ut gnällspikarna för att shoppa frimärken, brevpapper och kuvert, och kanske en skrivare också. Man kan ju hoppas att de tappar sugen. Och kommer det inte fram kan de skylla på posten - med mejl vore det ju deras eget fel.
And we won't have that!
Men hey, vem kan klandra dem. Det funkar ju.

Inga kommentarer: