onsdag, oktober 17, 2007

En www-expedition i smuts

Jag är med på Facebook. Där är jag i sin tur med i en grupp som heter "Jag torkar stjärten med Johan Staël von Holsteins krönikor". I den gruppen länkar någon till hans profil. I hans profil står att han är med i en grupp som heter nånting i stil med "Alex Erwiks krönikor". Jag påminner mig att jag hört det namnet i samband med någon catfight mellan honom och Daniel Nyhlén för många herrans år sedan. Jag klickar mig vidare in på denne Erwiks blogg. Där står det att det enda folk pratar om just nu är ett bröstkrig mellan Marie Plosjö och Natacha Peyre, två fd dokusåpatjejer. Där finns vidare en länk till Expressen, som gjort en nyhet av detta.
Jag läser även denna.

Sedan ställer jag mig i duschen och skrubbar av mig huden med svinto. Jag borstar tänderna, kör ner en tungskrapa i halsen, kammar håret med luskam, tar på mig deodorant, parfym, väldoftande krämer och virar in mig i en nytvättad och stärkt kritvit badrock.
Det hjälper inte. Min insida är svart och smutsig och luktar av veckogammalt träck.
Jag vill dricka klorin.

* * *

Nu är det i alla fall fotboll. Om Zlatan ler kanske allt blir bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

å flopsy du är så bra.precis såhär känner jag mig var och varannan dag efter att ha tvångsläst typ expressen modeblogg, veckorevytjejernas bloggar och gjort ett varv på stureplan.se
jag behöver medicin. ska baraläsa din blogg nu.