tisdag, juni 13, 2006

Dr Ruth

Alldeles nyss ringde de från någon obskyr liten tevekanal, jag tror att den hette Kanal Lokal, och förhörde sig om vad jag hade för bakgrund inom dejting - de hade läst några artiklar jag blivit tvingad (nåja) att skriva i ämnet.
Anledningen var att de sökte en expert att vara med i deras program i kväll.
HAHAHAHA.
Jag blev tvungen att erkänna min brist på dejtingkompetens. Ja, faktum är ju att jag aldrig varit på en enda dejt i hela mitt liv och inte förstår hur sådant går till (fast det sa jag inte).
Blev trots allt lite besviken över hur fort deras intresse slocknade, för jag kände starkt hur den slumrande tevestjärnan i mig öppnade ena ögat. Är säker på att jag trots allt kunnat rädda några tittare från att försmäkta i ensamhet.
Till slut kanske jag hade fått ett eget "Fräcka Fredag".
Åh Zlatko.
Det står nu klart för mig att jag borde ha ljugit. Ljugit för kärleken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste ljuga om din kompetens när ngn ringer och vill ha dig med!!! Så tillvida det inte är direktsändning om en timme hinner du läsa på och så kommer alla att tro att du är den expert du utger dig för att vara!