tisdag, juni 27, 2006

Transport

Nu har jag bokat flygbiljett hem från Norrlandsskogarna. Förutom att jag för att ta mig till Kallax flygplats måste åka buss mer än dubbelt så länge som jag behöver flyga för att komma hem är allt lugnt.
Däremot går det sämre att boka tågbiljett till Malmö. Jag menar det finns tvåhundra olika varianter. Antingen åker man billigt och då tar det lång tid, eller så åker man dyrare så tar det lite kortare. Mest fascinerande är dock att X2000 vid flera tillfällen tar sex timmar! InterCity tar max fem och en halv och är ändå billigare!
Hur går det här ihop egentligen? Jävla SJ.

Skön grej ändå att klämma in både båt, bil, flyg, buss och tåg inom loppet av två veckor. Eller så är det inte det, utan jag är helt ovan vid att överhuvudtaget åka nånstans. Kommer i alla fall att tänka på något slags spel från när jag var liten, där alla de sätten att färdas fanns med. Tror jag. Vad kan det ha varit för spel?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det vara Jakten på den försvunna diamanten du tänker på?

m sa...

Ja, det verkar rimligt. Jag googlade och det var i alla fall fråga om "en jakt som går till lands, till sjöss och med flyg". Tnx!

Anonym sa...

jag tror inte att det är diamantspelet utan ett som heter "resan". spelplanen var en karta över norden och man skulle ta sig runt med flyg, båt, tåg och buss. jag minns det som ett fantastiskt roligt spel!