tisdag, juni 20, 2006

Taxi

Det här med att åka taxi är ju nåt som borde vara problemfritt [typ du kör, jag betalar]. Men det är det inte. Kanske tvåtusen gånger har jag åkt kortare sträckor som de har velat få betalt svart, och fine. Det var ju det de ville, och jag ville bara komma fram. Så ok, I'm game.
Problemet blir när man vill åka hem direkt, som nyss, och de vill ha EN KRAM som betalning.
Då betalar jag hellre cash än ger ett kort. Kan bara säga, tur att jag hade cash.

Varför måste man till slut alltid börja hata?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har jag sagt om svarttaxi!!

Anonym sa...

Just det: aldrig aldrig aldrig. En gång fick jag samma erbjudnde av en busschafför. Tur att jag hade en stark och skräckinjagande pojkvän.

m sa...

Men det VAR ju ingen svarttaxi! Han körde för Kurir och lämnade sitt visitkort och hela köret. De vill bara ha betalt svart.
Och ibland med kramar.
Eh.