torsdag, september 29, 2005

Veronica Mars

Jag gick på hypen och jag ångrar ingenting. Det tog mig fyra dagar och mycken frustration att ladda hem säsong ett men till slut gick det, nu har jag sett fem avsnitt, och fan vad bra det är.
Det går liksom inte att misslyckas med en serie om en high school-tjej som är lite Cher (Clueless), lite Enid (Ghost World) och inte minst en del McGyver (McGyver). Det är nerds and jocks, det är jocks and bikers, det är bikers and their grandmothers, och en pitbull. Det är glatt, färgstarkt, överdrivet och med en underström av något helt annat. Hon är cool och snygg och smart och befriande befriad från de idisslade issues man oftast ser nedtryckta i halsen på unga kvinnliga tv-karaktärer.
Jag hoppas att alla tonårstjejer i hela Sverige kommer att titta på detta när det kommer på SVT i vår.

Inga kommentarer: