onsdag, september 21, 2005

Banksy

I går var jag på Allmänna Galleriet för att titta på POW:s utställning. Den var helt sjukt bra och Banksy är min idol för evigt stjärnstopp amen. Hade jag haft 2300 kronor över så hade jag köpt "Napalm" signerad.
Märkligast av allt var att det inte var något folk. Det var jag, min vän, ett par matgäster och en uppskruvad klubbarrangör. Klubbarrangören önskade att Banksy var hans pappa. Jag önskade att Banksy var min, period. Sen fick jag veta att han varit hemligen på plats på vernissagen i måndags. Vafan?! Tänk om jag hade varit där och vi hade blivit ihop och han hade flyttat hit och vi hade smugit i katakomberna och sen fått vackra barn.

Enl uppgift är han lång, smal och rakad. Jag tänker hålla utkik.

1 kommentar:

J sa...

eller så kan du ta med en stege och en skruvmejsel och gå till bron före westbourne studios och skruva ner en orginal-banksy alldelens gratis. Alla tror att det är en riktig skylt och fortfarande tror jag ingen lagt beslag på den...