måndag, juni 23, 2008

Vi åkte till München



I München har de gigantiska kråkslott mitt i city och kallar dem stadshus. Och helt sjukt många kyrkor, överallt. Som ringde, ofta.



På det världsberömda Hofbräuhaus var det bara turister. Spanska turister. De sjöng Viva España och blev fotograferade av andra turister. Vi gick därifrån.



De pyntar sina hus i Bayern.



Vi begick helgerån i ölstaden och beställde vitt vin.



Tyskar har skog på sina balkonger. Utsikt från lägenheten vi bodde i.



Vår tbanehållplats, Sendlinger Tor, med offentligt affischeringsutrymme herregud. Skönhetsrådet skulle sätta kaffet i vrångstrupen.



Kanske de fulaste gardiner vi någonsin sett. Att gästerna associerar till kiss och bajs är väl sådär för en krögare, no?



Jag beställde en liten Fernet efter maten, och visade 2 centimeter med fingrarna. Tysklands uppfattning om en liten Fernet, alternativt 2 centimeter, är alltså minst en deciliter, närmare en och en halv.



Bristen på lederhosen bland befolkningen var påtaglig. Såg dock en butik som sålde denna rekorderliga byxa.



I den hippa stadsdelen Schwabing, som ser ut som att det låter som Batmans högerkrok, fanns en krog på ett ridhus. Denna person krattade manegen mitt under Tysklandsmatchen. Men en del tycker bättre om hästar än fotboll, så är det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I den hippa stadsdelen Schwabing, som ser ut som att det låter som Batmans högerkrok

Okej, tack för att jag får torka kaffe från skärmen.

Anonym sa...

Och förresten, visst är Münchens Olympiastadion rätt jävla ful?

m sa...

Rättelse: Det var faktiskt inte Tysklandsmatch på sista bilden, kom jag på. Det var Frankrike-Italien. Som låg och rullade i gräset PRECIS. HELA. TIDEN. Och det enda jag kunde tänka var att om det gör så jävla ont att spela fotboll, stanna hemma och spela kort istället.

C: Olympiastadion var vi aldrig på, men om den ser ut som denna bild
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Olympiastadion_Muenchen.jpg
tycker jag nog att den är rätt cool!