onsdag, juni 25, 2008

Oh no, it's all coming back to me now

Dessutom blev vi fångade av ett ryskt teveteam utanför Fan Camp. De stoppade oss, sa "var med och prata om Volvo". Jag sa "jag kan inget om bilar". De sa "det gör inget, det är bara på skoj". Min kamrat var pigg på detta och släpade med mig framför kameran. Men jag erkänner, jag gick inte iväg (vilket jag borde ha gjort). Vi fick luta oss mot en sprillans ny röd jättevolvo, en sån där storfamiljbil. Ryssen med kameran zoomade in, ryssen med micken gick till attack:
- Why do you think the Russians love the Volvo?

Eh. Gör de? tänkte jag, och drog till med något slags kolonialistiskt exotiserande.
- Maybe they have big families and need big cars.

Ridå.

Vi får verkligen hoppas att jag blir bortklippt innan de visar detta på rysk television, annars är jag rädd att ryssen kommer och läxar upp oss alla.

Inga kommentarer: