söndag, juni 01, 2008

God och näringsriktig

JAHA
här klagas det över dålig uppdateringsmoral. Men förlåt då. Jag skall genast dela ut godbitar ur mitt liv, t ex kan jag berätta att det var fotboll nyss och att Sverige inte spelar någe bra så EM kommer nog att bli trist. Förutom för mig som ska åka ner. Har t o m fått en Sverigetröja i present. En blå. Vilken patriot man är.
Sen har jag konstaterat att Allbäck ser så svensk ut att han nästan ser dansk ut. Plus att han påminner om den där polisen som vann Robinson. Ett generiskt utseende, är vad han har.

Eftersom jag var ute hela natten och därefter sov hela dagen och därefter försökte läsa ikapp några av veckans DN och därefter tittade på fotboll har jag inte hunnit äta nåt. Jag är väldigt hungrig och undrar varför jag inte har någon man som lagar mig god och näringsriktig kost. Det är faktiskt det minsta man kan begära av livet. Känner ni några män som lagar god och näringsriktig kost, be dem ringa så att vi kan bli ihop. Jag är mkt tacksam att laga mat åt, blir jätteglad för minsta lilla och kan till och med tänka mig att diska efteråt trots att jag hatar att diska.

Vad har hänt mer? Tja, häromkvällen var vi ute på ett ställe på Götgatsbacken och iakttog en man inta en trerättersmåltid i ensamt majestät. Han var stilig, med lätt grånade tinningar, såg ut som omslaget på valfri Harlekinroman. Han läste en bok. Mina kamrater utmanade mig att gå och fråga vilken bok det var. Naomi Klein. Det var oväntat. Visserligen vet jag inte vad jag hade väntat mig, men inte det. En harlekinman som läser Naomi Klein. Minsann. Sen tyckte de även att jag borde ragga upp honom, men där drog jag gränsen. Det var lite synd, för tänk om han var bra på att laga god och näringsriktig kost?

Anyway. Vi hörs.

Ps, i går köpte jag äntligen en mp3-spelare. Den är skitliten och chockrosa och skall fyllas med ljuv musik. Det blir fint det.

1 kommentar:

Anonym sa...

hm. en man som lagar god och näringsrik mat..ja då vill du inte ha min då förstås....jag fick för ett tag sedan köttfärssås och spagetti med små små tärningar av varmkorv i köttfärssåsen.?!?!?!
alltså tycker jag om köttfärssås? ja...tycker jag om korv???? Ja...ja då så tyckte han...ät då..
Han lagar inte mat mer efter det.
Tjingeling