fredag, juni 13, 2008

3D is the shit

Har glömt att berätta om SEA MONSTERS! Hur kan detta vara möjligt? Jo för att jag har varit upptagen och inte hunnit ägna mig åt trivialiteter som teh internetz.
Vi var i alla fall och såg den på nationaldagen. Den var i 3D och jätte-jätte-bra och ultrasupercool. Man fick låna ett par fräcka rymdbrillor och dyka ner i havet där små fiskar simmade in i pannan på en och en jättebläckfisk med stora ögon spanade hungrigt. Publiken fnissade nervöst, vi med.
Jag rekommenderar den varmt och ser fram emot när det kommer en skräckfilm i samma format.


TV-piraterna WO-OH-OOH


Resten av nationaldagen tillbringades med middag på Narknoi på en öde Odengatan, glasshäng i Vasaparken samt ett glas rosé på Tullhus 2 eller Pontus nånting nånting eller vad det nu heter nuförtin. På det stora hela en utmärkt dag, eller helg kanske man ska säga då lördagen var lika fin den. Ett tak med utsikt över Danvikstull, mer rosé, jordgubbar, tårta och roliga människor, jag begär inte mycket mer av livet.

I dag då, vad gör jag i dag, undrar vän av ordning. I dag tvättar jag, och diskar, och lyssnar på Judas Priest, och funderar över vad man egentligen måste ha med sig när man åker utomlands, om det är något jag borde köpa som de inte har i de där u-länderna på kontinenten. Har också fått order om att liveblogga från Innsbruck men eftersom datorn stannar hemma och jag har läst alla LARMRAPPORTER om CHOCKRÄKNINGAR för att det är så DYRT att skicka mms från utlandet vet jag inte riktigt hur det ska gå till.
Vi får se.

I morgon hade jag tänkt se Dinosaur Jr på WTAI innan jag gick på kombinerad inflyttnings/fotbollsfest, men eftersom de flyttat Dino till klockan 19, mitt i matchen (eh) så blir det inget av med det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

EM-rapport...? Pretty please? (Trots jordens största anti-klimax, antar jag.)

Anonym sa...

Jag säger detsamma! En liten rapport kan man väl få?
Q