onsdag, april 02, 2008

Sjuklägesrapport

Nu har jag suttit här hemma och tittat ut på solen i tre dagar, medan jag fyllt påse efter påse med snorpapper. I går tog jag ett varv runt kvarteret efter att ha parkerat om bilen och höll på att dö av hjärtklappning och svettningar. I dag tänkte jag att jag eventuellt kunde jobba hemifrån, men insåg att jobbet handlade om bilar och att jag inte kan något om bilar. Blev tvungen att tacka nej då arbetsinsatsen för att låta någorlunda initierad inte stod i förhållande till betalningen. Då kan man kanske tycka att lite betalt är bättre än inget alls om jag ändå bara sitter här och glor, och då kanske man har rätt, men jag kände inte peppen. När man är sjuk har man rätt att känna så. När man är sjuk ska man få glass och serietidningar serverat. Jag har inte sett till vare sig glass eller serietidningar. Dålig sjukdom, det här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du är friskare nu.

(På jobbet och lyssnar på Markusevangeliet. Fy bövelen, vad bra! Men nu måste jag väl jobba.)

Sänder dig telepatisk glass - cookie dough. Och senaste numret av Min Häst. Eller Buster om du hellre vill ha det. Nej fresten, Peter Bagge får du!

Ses snart hoppas jag!
/Q

Anonym sa...

Well, nu i kväll fick jag feber igen så det känns väl sådär inför morgondagen.

Ja, visst är Markusevangeliet fantastisk! Gav den en fyra.

Anonym sa...

Låter som att du åkt på samma äckelförkylning som jag hade för nån månad sen - och typ halva svenska folket. Feber som hoppade upp och ner och en igenmurad näsa och hosta. Inge kul.
Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig stackare! Nässpray och hönsbuljong och en rejäl wiskey, det är grejr det.
Miss Anonym