fredag, april 11, 2008

Kom och köp

Min revisor ringde i måndags. Han sa "har du tänkt att anlita mig i år?". Jag sa "ja" och tillade att jag var mycket tacksam att han ringt då jag skjutit på det sedan, tja, årsskiftet. Nu ska han komma hit halv tio på måndag morgon. Tills dess måste jag ha mina papper i ordning. Det ska bli jätteroligt att få papprena i ordning. Jag ser fram emot det. Jaa, det gör jag. Sett fram emot det i ett helt år, har jag gjort. Kvitton, mmm. Fakturor, woho. Bokföring, YAY.
Dessutom har jag konstaterat att jag tjänat sjukt dåligt hittills i år, och att jag fortfarande betalar nästan 17 000 i skatt varje månad. Detta på grund av att jag förträngt att skicka in en preliminär deklaration. Det, i sin tur, betyder att jag är en mycket fattig kvinna denna månad. Jag kommer ihåg känslan även om det nu är nästan tre år sedan jag var fattig senast. It's not pretty. Om någon vill köpa mig är jag open for business.

* * *

Människorna som renoverar mitt trapphus har nu bestämt att måla om golven på tisdag och onsdag. Det betyder att man måste antingen hålla sig inne eller borta mellan 20 och 06 dessa dagar. Jag jobbar till 23 på tisdag. Har ännu inte riktigt räknat ut hur det här ska gå ihop. Antar att alternativen är att 1. sova borta eller 2. lämna avslöjande fotspår.

* * *

Jag tänker inte skriva NÅGONTING om fotboll. Eller om Rami.

* * *

Nu ska jag gå till systemet och köpa tröstevin. Hej

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan sova hemma hos mig om du vill. Har ju ett rum över. Jag jobbar kväll tisdag och onsdag, så du kan få rå dig själv också.
/Q