söndag, april 27, 2008

Filéfrossa

I dag var jag lite bakis efter att ha fladdrat runt bland barer på Söder hela natten. Jag var hungrig like ze wolf. Jag ville ha kött. Jag ville ha bearnaisesås. Plankstek utan äcklig planka. Min kamrat Q sa "jag tror att de har det på Vasa's". Vi gick dit. Lo and behold: de hade FILÉFROSSA! Man betalade 149 kronor och fick äta hur mycket man ville. Det fanns fläskfilé, oxfilé och kycklingfilé. Det fanns potatisgratäng, råstekt potatis och bakad potatis. Sallad, aromsmör, vitlöksbröd. Sju sorters sås. Jag säger det igen: SJU SORTERS SÅS.
Jag var mycket lycklig. Vi blev väldigt mätta.

När jag åkte hem passerade bussen det här märkliga stället Nivå 22 vid Fridhemsplan. Det var typ tio meter kö, och inte en endaste tjej i kön. Bara killar i ljusa jeans och fula jackor. Hur tänker man när man ställer sig sist i en sådan kö?

Nu ska jag lägga mig i soffan och dö en smula.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske är det värt en plats i kön om man gillar killar i ljusa byxor och fula jackor. Typ SLM, men utan S och L.
/Q

Anonym sa...

som ljuv musik i mina öron, måste testa!

/Köttlo