lördag, april 05, 2008

In sickness and in health

Sjukdomen fortskrider. Förloppet är hittills att jag i torsdags kväll fick ännu en feberattack varpå jag låg och svettades och snurrade hela natten. På fredagen var den borta. Jag duschade i en timme, packade skivor och dator och åkte på 40-årsfest. Köttbullarna var vidunderligt goda. Det hölls tal och sjöngs och spelades fiol och dragspel och gitarr och piano. Efter det var det min tur. Inledde succéartat med C is for Cookie med Kakmonstret. Folk dansade och var glada. En man satte slipsen runt huvudet. Det var fint att se, då jag trott att det var något av en vandringsmyt. Sen försökte han bjuda upp mig, jag sa nej och hänvisade till arbetsmoral. Tre personer kom fram och sa att jag spelade bra musik, det var snällt av dem. Sedan packade vi ihop och åkte hem till S och drack lite marsipanlikör och ganska så äcklig sydafrikansk rom. Sen åkte jag hem, åt upp de köttbullar jag fått med mig som belöning för kvällen, somnade och sov i typ elva timmar. När jag vaknade hade sjukdomen övergått i ännu en ilsken herpesattack på högra sidan av överläppen. Andra gången på en månad. I cirka åtta år har jag haft det en, max två, gånger om året. Nu: två gånger på en månad. Ska det vara så här? Kommer jag aldrig mer att kunna hångla? Måste jag börja köra med Pretty Woman-metoden - no kissing?
Frågorna är många. Framtiden oviss.

I övrigt är jag vanvettigt sugen på kött. Finkött. Tillagat av någon som vet hur man gör. Gärna med vitlökspotatisgratäng och lagom fuktig fetaostsallad. Tanken får mig att dregla rakt ner i tangentbordet. Bzzt-poff.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får herpes och jag får migrän.
Det går bara utför för oss tror jag. Kan det vara åldern?
Jag har börjat skylla allt på den.