fredag, februari 15, 2008

Friday night delight

Jag tycker att det är lite magiskt att de renoverar mitt trapphus och att jag, bakom min stängda dörr, sitter och hostar byggdamm. Öppnar de brevlådan och häller in skiten, eller vad är det frågan om?
Note to self: Köp nya dammsugarpåsar. Min dammsugare är uråldrig och av budgetmodell, vilket gör det ganska krångligt att köpa nya dammsugarpåsar. Förra gången fick jag åka till någon mystisk affär på Klarabergsgatan. Men det är flera år sen och förmodligen har de byggt en galleria där nu.
I går kväll luktade det dessutom så starkt av något slags spackel här att jag var tvungen att vädra med vidöppna fönster fast det var minusgrader och snöstorm. Helt yr blev jag. Ännu yrare än jag redan är, eftersom jag i år igen drabbats av en mildare variant av detta. Antar att det är mitt straff för att jag inte får vinterkräksjukan.

Nu är det På Spåret och jag måste diska innan jag kan laga mat.
Det känns inte som fredag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tips: www.dammsugarpasar.nu

Anonym sa...

Tusen tack för tipset Marie, nu har jag beställt påsar! Det här internet är väl fantastiskt ändå.

Anonym sa...

Den där Pär såg ju så entusiastisk ut så jag tror jag måste köpa dammsugarpåsar av honom också. Vilken kille!