onsdag, februari 20, 2008

Mvh Torrbollen

God morgon värld. I dag har vi strålande sol och en plusgrad i Aspudden City. Jag har sovit i soffan alltför få timmar, detta var korkat. I går tittade jag på när Zlatan fick stryk av Liverpool och funderade länge på huruvida det är på eller av, hot or not, do or don't att gå all in i Innsbruck i sommar. Det vill säga flätad peruk, ansiktsfärg, klapphatt med vikingahorn och bjärt gulblå kläder.
Efter att ha vältrat mig i tanken och fnittrat en stund kom insikten att jag är alldeles för hämmad. En av de där som genom att stå med armarna i kors utefter väggen lägger en våt filt över stämningen.
Förlåt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle LÄTT kunna gå gul- och blåmålad i ansiktet med Pippiperuk! Klart du ska göra det - herre gud, det är ju fotbolls-EM! Kanske once in a lifetime, who knows. Allt eller inget, kom ihåg det!

Ps. Klapphatten kan du lämna hemma. Den känns mer hockey...

Anonym sa...

"Klapphatten kan du lämna hemma. Den känns mer hockey..."

HAHAHA! Det där var ju skitroligt. Vad mer kan tänkas vara "too much" för fotboll men funka till hockey? Ölhjälm?

Anonym sa...

Ölhjälmen definitivt! Till fotboll är det plastmugg i näven som gäller, för att vid mål slängas i luften och duscha ner omgivningen och sig själv.

Kanske även att en Tre Kronor-tröja bör stanna hemma...? Alltså, modell hockeytröja då. Fotboll känns mer T-shirt. Du vet - sommar, sol, värme... etc. Där fyller ju även öl i plastmugg ytterligare ett syfte. En svalkande dusch liksom.

Anonym sa...

Jag häpnar över dina insikter! Tror att det är dags för dig att starta en sportmodeblogg.

Anonym sa...

Kan bli den första i sitt slag tamigtusan! Bra idé där!